WYCIECZKI

Wyjście na budowę Sagittarius Business House

Niedawno Koło Naukowe EtaKsi otrzymało zaproszenie na zwiedzanie budowy biurowca Sagittarius Business House – projektu realizowanego przy ulicy Suchej we Wrocławiu, vis-a-vis nowopowstającego dworca PKS. Nie chcieliśmy przegapić takiej okazji i skorzystaliśmy z zaproszenia. Razem z naszym opiekunem, dr hab. Inż. Krzysztofem Schabowiczem, odwiedziliśmy plac budowy we wtorek, 22 listopada.

Czytaj więcej...

Wycieczka na budowę "Green 2Day"

Przybyliśmy, zobaczyliśmy, pytania zadaliśmy. W dniu 20.05.16 ekipa studentów naszego koła naukowego miała szansę zobaczyć postęp prac na planie budowy Green 2Day- nowego biurowca w centrum miasta. Projekt realizuje firma Skanska Property Poland i zakłada on docelowo 7 kondygnacji naziemnych i 2 podziemnych i ponad 17 000 mkw. powierzchni biurowej. Naszym wybrańcom dano możliwość przejścia sie po placu budowy, gdzie obserowaliśmy obecny stan rzeczy i zadawaliśmy pytania na nurtujące nas kwestie. Mamy nadzieję odwiedzić projekt przy ulicy Szczytnickiej jeszcze raz w późniejszym stadium wykonania by zobaczyć na własne oczy przeminanę z placu budowy w gotowy obiekt. Koniec realizacji zaplanowano na IV kwartał 2017 roku.

Wycieczka do zakładu prefabrykacji "Wiązary Burkietowicz"

Dnia 18.12 odbyliśmy wspaniałą wycieczkę do zakładu, który jak najbardziej jest związany z Budownictwem, ale nie usłyszysz na ten temat praktycznie nic na wykładach. Otóż byliśmy w zakładzie prefabrykacji wiązarów dachowych WIĄZARY BURKIETOWICZ oraz połączonym z nim TARTAKIEM BURKIETOWICZ znajdującymi się w niedużym miasteczku Odolanów. Wycieczka trwała dość długo (w porównaniu z np. zwiedzaniem budów), ponieważ 3 godziny. Jednak przez ten czas absolutnie się nie nudziliśmy.

To może po krótce o firmie. Firma Burkietowicz znajduje się na rynku już ponad 120 lat i przez cały ten okres jest prowadzona rodzinnie, przez kolejne pokolenia rodziny Burkietowicz.  Początkowo firma zajmowała się dostarczaniem na rynek drewna budowlanego  i drewnianych elementów dekoracyjnych. Wraz z rozwojem i nawiązaniem współpracy z technologią Mitek® Tartak Burkietowicz poszerzył działalność o wiązary dachowe. Aktualnie (i parę lat wstecz) jest polskim liderem w branży prefabrykowanych wiązarów dachowych.  Wiązary Burkietowicz wiele razy zdobyły wyróżnienia  biznesowe np.: Gazele Biznesu 2010 i 2014, Diamenty miesięcznika FORBES 2015

Wycieczka na budowę OVO Apartments

W poniedziałek 4 maja 2015 Koło Naukowe „Etaksi”, miało wielką przyjemność odwiedzić budowę OVO Apartments  we Wrocławiu, zlokalizowaną  przy ulicy Podwale 82/91. Inwestorem jest deweloper Wings Properties.

Już na podstawie pierwszych wizualizacji, można było się spodziewać, że budynek będzie naprawdę wyjątkowy. Opływowy kształt całej konstrukcji oraz zastosowanie corianu na elewacji, dawał naprawdę dobry efekt. Pierwotnie, większość powierzchni budynku miała być wykorzystana pod Hotel sieci Hilton. Po zmianie projektu, pojawiły się także powierzchnie usługowe oraz apartamenty. Pięciogwiazdkowy hotel będzie zajmował „jedynie” dwie kondygnacje.

Wycieczka na budowę dworca PKS

Dnia 24. Kwietnia 2015r. członkowie naszego koła wraz z sympatykami i opiekunem dr inż. Krzysztofem Schabowiczem mieli możliwość obejrzenia budowy dworca autobusowego przy ul. Suchej we Wrocławiu. Oprowadzał nas kierownik mgr inż. Grzegorz Kapuśniak z firmy Akme, która jest odpowiedzialna za przygotowanie terenu pod fundamentowanie. W przypadku odwiedzonej budowy jest to najtrudniejszy z etapów.

Przed rozpoczęciem wszelkich prac należało zadbać o utworzenie dworca tymczasowego, który nie zakłócałby szlaków komunikacyjnych. Później wszczęto proces wyburzania starego budynku dworca. Rozbiórka przebiegała stopniowo, bez użycia środków pirotechnicznych.

Obecnie trwa etap ustawiania ścianek Larsena wzmacniających teren pod fundamenty, zapobiegający osuwom gruntu i przechodzeniu wilgoci. Równocześnie podjęto działania mające na celu obniżenie lustra wód podziemnych.

ZEBRANIA w semestrze zimowym 2016/2017

Zapraszamy w parzyste poniedziałki o godzinie 19:00. Sale podawane będą na bieżąco.

Pisz do nas na: etaksi@pwr.wroc.pl

Znajdź nas na Facebooku: stronagrupa.

Klikając na jedno z powyższych zebrań, możesz zobaczyć porządek spraw, które będą poruszane. Możesz też dodać swoją propozycję, korzystając z formularza.

Tu wszystkie zebrania.

Koło Naukowe Humanizacji Środowiska Miejskiego

Międzywydziałowe Koło Inżynierii Materiałowej "Materialiści"

Uczelniana Organizacja Studencka Aktywni Budowniczy

Koło Naukowe Mikroskopii i Mikrofotografii Silesia Optic - Uniwersytet Wrocławski

Studenckie Koło Naukowe Organizacji Budownictwa - Politechnika Krakowska

Koło Naukowe Zarządzania Projektami w Budownictwie - Politechnika Warszawska

Studenckie Koło Naukowe MOS

Studenckie Koło Naukowe Technologów Chemicznych

Międzywydziałowe Koło Naukowe Mechatroniki "Synergia"